Angelslo Academy geopend: samen groeien en gelijke kansen voor jongeren

10 oktober 2024

Op zaterdag 12 oktober is de Angelslo Academy officieel geopend. Angelslo Academy is dé nieuwe plek voor jongeren in de wijk Angelslo. Deze plek biedt jongeren de kans om te leren, groeien en bouwen aan hun toekomst. Met een mix van sport, cultuur, educatie en persoonlijke ontwikkeling helpt de Angelslo Academy jongeren om het beste uit zichzelf te halen.

Een plek voor iedereen

De Angelslo Academy is de afgelopen maanden opgebouwd door een team van 7 jongerenwerkers en een projectleider. De Academy, aan de Smedingeslag 1A, heeft van maandag tot en met donderdag een dagelijks programma. Jongeren kunnen hier huiswerk maken en meedoen aan sport-, kunst- en cultuuractiviteiten. Ook zijn er regelmatig activiteiten op vrijdagavond en in het weekend. Het team werkt veel ‘op de straat’, zodat jongerenwerkers de jongeren kunnen ontmoeten en hen persoonlijk kunnen helpen.

Gelijke kansen voor alle jongeren

De gemeente Emmen vindt het belangrijk dat alle kinderen en jongeren gelijke kansen krijgen en met perspectief kunnen opgroeien. Angelslo Academy werkt daarom samen met verschillende organisaties en verenigingen in de wijk. Het project is geïnspireerd door de succesvolle ‘Presikhaaf University’ in Arnhem, waar jongeren betere schoolresultaten behalen en minder vaak in aanraking komen met criminaliteit.

Feestelijke opening

Zaterdag 12 oktober was de feestelijke opening met veel activiteiten. Burgemeester Eric van Oosterhout en jeugdwethouder Dewy Keen openden de Academy. Er waren veel activiteiten, zoals sport-, muziek-, rap- en dansdemonstraties, graffiti workshops, skate clinics en voetbalclinics met FC Emmen.

Blijf op de hoogte

Meer weten over de Angelslo Academy? Neem dan een kijkje op de websiteexterne-link-icoon. Of volg Angelslo Academy via Facebookexterne-link-icoon, Instagramexterne-link-icoon en LinkedInexterne-link-icoon voor meer informatie.