• Scoor nu je Emmense doedelzak

Van alle banners, vlaggen en spandoeken hebben we doedelzakken gemaakt.

Meisje loopt met een doedelzak over haar arm over een markt.
  • Kampioenen gehuldigd

Syrith Bos (16) uit Emmer-Compascuum, Valerie Horsman (10) uit Schoonebeek en Lieke van der Aa (15) uit Emmen zijn vorige week gehuldigd door wethouder Pascal Schik.

Kampioenen Lieke, Syrith en Valerie met Pascal Schrik.
  • Emmen wil gebruik maken van unieke kans Sport en Beweegcampus

De Sport en Beweegcampus Emmen biedt unieke kansen voor Emmen en de regio. Dat blijkt uit het haalbaarheidsonderzoek dat de gemeente Emmen heeft laten uitvoeren naar de Sport en Beweegcampus op de Meerdijk. In dit onderzoek is gekeken naar het bouwen van een nieuwe (top)sporthal, nieuwbouw voor het Carmel College, een nieuw stadion voor FC Emmen en ruimte voor commerciële ontwikkelingen op één locatie aan de Meerdijk.

Voorzijde van het gemeentehuis in Emmen
  • René van der Weide benoemd tot ereburger van Emmen

Vertrekkend wethouder René van der Weide is op woensdag 18 juli benoemd tot ereburger van de gemeente Emmen.

Ereburger René van der Weide
  • Lintje voor Jan Gommer en Klaas Duursma

Zaterdag 15 juni 2024 zijn Jan Gommer (66) en Klaas Duursma (61) uit Schoonebeek benoemd tot Lid in de orde van Oranje-Nassau.

Jan Gommer en Klaas Duursma met twee dames en burgemeester Eric van Oosterhout tijdens uitreiking van Koninklijke Onderscheiding
  • Ministerie van EZK gaat vergunning verlenen in dossier waterinjectie Schoonebeek

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) maakt via een brief aan de Tweede Kamer bekend de vergunning voor waterinjectie in Schoonebeek te willen verlenen en ter inzage te leggen.

Omgeving Schoonbeek met fietsers op de achtergrond