Albert-Jan Jakobs geïnstalleerd als wethouder gemeente Emmen

05 september 2024

Tijdens een extra raadsvergadering op 5 september heeft de gemeenteraad van Emmen ingestemd met de benoeming van Albert-Jan Jakobs (Wakker Emmen) als wethouder. Hij volgt hiermee René van der Weide op, die voor de zomer vertrok als wethouder vanwege zijn nieuwe functie bij de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen.

Albert-Jan Jakobs verruilt zijn baan in de financiële dienstverlening voor het wethouderschap in de gemeente Emmen. De 53-jarige geboren en getogen Emmenaar is sinds 2022 raadslid voor de fractie van Wakker Emmen. De definitieve portefeuilleverdeling wordt in de eerstvolgende collegevergadering vastgesteld.

Albert-Jan Jakobs: "Ik kijk erg uit naar deze prachtige uitdaging om mij als wethouder in te zetten voor onze inwoners en alle belangrijke onderwerpen waar we als gemeente dagelijks mee te maken hebben."