Adresonderzoek
De gemeente kan een onderzoek starten om te controleren of iemand nog steeds op het adres woont waarop hij of zij staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt de gemeente ook zelf vragen om een adresonderzoek op te starten.
Beschrijving
Iedere inwoner staat ingeschreven op een adres. Dat kan een woon- of briefadres zijn. Als u twijfelt of adresgegevens wel kloppen, moet de gemeente een administratief onderzoek starten.
Staat iemand op uw adres ingeschreven, terwijl die niet bij u woont? Vraag de gemeente dan om een adresonderzoek. De gemeente controleert dan of iemand op het adres woont dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
Heeft u of een vorige bewoner iemand toestemming gegeven om zich op uw adres te laten inschrijven met een ‘briefadres’? Als u deze persoon lange tijd niet kunt bereiken of de toestemming voor het briefadres wilt intrekken, kunt u ook een adresonderzoek aanvragen.
Aanvragen
Zo vraagt u een adresonderzoek aan:
- Persoonlijk langs komen aan de balie
- Via telefonisch contact met team Burgerzaken voor het aanvragen van een formulier
Meenemen
U heeft nodig:
- Uw geldige legitimatiebewijs
- Bewijs dat u de eigenaar of huurder bent van de woning
- Naam van de betrokken persoon of personen
- Indien mogelijk nieuwe adresgegevens van de vertrokken persoon of personen.
Kosten
Aan het starten van een adresonderzoek zijn geen kosten verbonden.