Landschap met water en bomen

Aanmelden Week van de Mantelzorg

16 september 2024
Algemeen nieuws

Van zondag 10 tot en met zaterdag 16 november vindt de jaarlijkse Week van de Mantelzorg plaats, een moment om mantelzorgers in de schijnwerpers te zetten! De gemeente, samen met de Contactpunten Mantelzorg en welzijnsorganisatie Sedna, heeft een week vol activiteiten georganiseerd speciaal voor mantelzorgers. In gemeente Emmen zijn veel mensen die dagelijks zorgen voor een ziek familielid, vriend of buur, en hun inzet verdient alle lof.

Activiteiten

De Week van de Mantelzorg wordt feestelijk geopend in het Van der Valkhotel in Emmen, speciaal voor alle mantelzorgers. Op deze dag treden "De Meisjes van de Radio" op en na de lunch is er keuze uit acht verschillende workshops. Daarnaast kunnen mantelzorgers zich de hele week inschrijven voor activiteiten zoals djembé, bloemschikken, een golfclinic, of het bezoeken van Wildlands. Ook jonge mantelzorgers in de gemeente Emmen worden niet vergeten, met leuke activiteiten zoals bowlen of een avondje bioscoop.

Programmaboekje

Alle activiteiten staan in een programmaboekje voor de Week van de Mantelzorg. Mantelzorgers die bekend zijn bij de gemeente ontvangen dit boekje per post. Mantelzorgers die het boekje niet hebben ontvangen kunnen het digitaal bekijken op de website van Sednaexterne-link-icoon.

Aanmelden

Vanaf 16 september t/m 13 oktober 2024 kunnen mantelzorgers zich aanmelden voor de activiteiten via www.sednaemmen.nl/aanmeldenexterne-link-icoon. Mantelzorgers die moeite hebben met het digitaal aanmelden, kunnen contact opnemen met Thea van Oostrum van Sedna, telefoon 0591 680 800 (op werkdagen tot 14.00 uur).