Medewerker invordering
Over de vacature
- Openingsdatum
- 25 september 2025
- Sluitingsdatum
- 9 oktober 2025
- Uren per week
- 32 - 36
- Salaris
- € 3171 - € 4464
- Vakgebied
- Administratief / Secretarieel, Sociale zaken / Werkgelegenheid, Sociaal domein
- Opleidingsniveau
- MBO niveau 4
Daarom werken bij Emmen!
Ons werk heeft impact op de samenleving om ons heen. We werken in een levendige gemeente met prachtige natuur, kenmerkende dorpen én een bruisend stadscentrum. Waar bedrijvigheid hand in hand gaat met rust, ruimte en natuur. Wat we voor ogen hebben is het creëren van een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving, waarin mensen zich thuis voelen en fijn wonen. Onze organisatie staat voor daadkracht, continue ontwikkeling en flexibiliteit. We werken in een grote organisatie met korte lijnen, met veel vertrouwen en iedereen krijgt de kans om zich volop te ontwikkelen. Ruim 1000 betrokken en loyale medewerkers staan klaar voor de meer dan 109.000 inwoners.
Wat ga je doen?
- Je bent verantwoordelijk voor de terugbetaling van vorderingen binnen het Sociaal Domein. Je onderzoekt betalingsmogelijkheden en maakt passende afspraken met klanten.
- Je stelt betalingsregelingen op en bewaakt betaaltermijnen.
- Je voert correspondentie met klanten en betrokken instanties.
- Je analyseert dossiers en denkt na over passende invorderingsmaatregelen die recht doen aan zowel de regels als de situatie van de klant.
- Je legt derdenbeslagen.
- Je draagt bij aan procesverbetering binnen het team.
Wat bieden wij jou
Kom je bij ons werken, dan geven we je de ruimte om je doelen te bereiken en jezelf verder te ontwikkelen. Onze medewerkers zijn van grote waarde, daarom doen we er alles aan om ze bevlogen en energiek te houden.
Natuurlijk hebben we de arbeidsvoorwaarden goed geregeld. Dit betekent onder andere:
- Werken in de grootste gemeente van Drenthe
- Salaris tussen de € 3.171 - € 4.464 bruto p.m. schaal 8 conform Cao Gemeenten
- 17,05% Individueel Keuze Budget (IKB) bovenop je bruto salaris
- Een goede pensioenvoorziening bij ABP
- Verschillende verlofregelingen
- Collectieve ziektekostenverzekeringen
- Inhoudelijke vrijheid om je werk uit te voeren
- Laptop en telefoon in bruikleen
- Hybride werken met thuiswerkvergoeding
- Een goede werk-privébalans
- Een aantrekkelijke woon-werk omgeving
Wat breng jij mee?
- Je beschikt over kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals de Participatiewet, Awb en invorderingswetgeving), ervaring met invordering binnen een gemeente is een pré.
- Je hebt goede digitale, communicatieve en schriftelijke vaardigheden en een klantgerichte houding.
- Je beschikt over analytisch vermogen en een nauwkeurige werkwijze.
- Je kunt goed schakelen tussen regels en maatwerk en beschikt over een flexibele werkhouding en je vindt het leuk om jezelf te blijven ontwikkelen binnen het vakgebied.
- Je herkent jezelf in de woorden integer en stressbestendig.
- Je kan goed samenwerken maar ook zelfstandig.
Het Team
Als medewerker invordering wordt jij onderdeel van het team Uitkeringsverwerking Sociaal Domein (UVS). Het team bestaat uit het cluster uitkeringsverwerking, cluster debiteuren/invordering/verhaal/boete, cluster financiële administratie en het tijdelijke cluster Oekraïne. Het team kenmerkt zich door een informele sfeer, resultaatgerichtheid en een hoge mate van zelfstandigheid. Mensgerichte dienstverlening en een goede communicatie, zowel in- als extern, is zeer belangrijk. Er wordt voortdurend gewerkt aan ontwikkeling door middel van digitalisering en persoonlijk contact daar waar nodig is.
Wil je meer informatie over de functie?
Neem dan contact op met Maaike Bakker (teamleider UVS) via het algemene telefoonnummer van de gemeente: 14-0591.
Heb je interesse?
Zie jij jezelf als medewerker invordering? Reageer dan direct! Stuur je brief en curriculum vitae vóór 10 oktober a.s. Je kunt je brief richten aan Maaike Bakker.
- Locatie
- Emmen
- Adres
- Vreding 5, 7811AP, Emmen
- Stad
- Vreding 5, 7811AP, Emmen