Medewerker Financiële Administratie

Over de vacature

Openingsdatum
15 april 2025
Sluitingsdatum
28 april 2025
Uren per week
16
Salaris
€ 3359 - € 4811
Vakgebied
Financieel / Economisch
Opleidingsniveau
HBO

Daarom werken bij Emmen!

Ons werk heeft impact op de samenleving om ons heen. We werken in een levendige gemeente met prachtige natuur, kenmerkende dorpen én een bruisend stadscentrum. Waar bedrijvigheid hand in hand gaat met rust, ruimte en natuur. Wat we voor ogen hebben is het creëren van een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving, waarin mensen zich thuis voelen en fijn wonen. Onze organisatie staat voor daadkracht, continue ontwikkeling en flexibiliteit. We werken in een grote organisatie met korte lijnen, met veel vertrouwen en iedereen krijgt de kans om zich volop te ontwikkelen. Ruim 1000 betrokken en loyale medewerkers staan klaar voor de meer dan 109.000 inwoners. 

Dit is wat je gaat doen

  • Je stelt maand-, kwartaal- en jaarrapportages en kwartaalafrekeningen op en maakt overzichten voor de samenwerkende gemeenten.
  • Je verwerkt dagafschriften en betalingen.
  • Je beheert het grootboek, de subadministraties en tussenrekeningen.
  • Je maakt memoriaalboekingen en voert wet- en regelgeving uit, zoals Beeld van de Uitvoering, Sisa en aangifte loonheffingen.
  • Je bewaakt de kwaliteit en het overzicht van de administraties en signaleert knelpunten, waarbij je verbetervoorstellen doet.


Wat bieden wij jou

Kom je bij ons werken, dan geven we je de ruimte om je doelen te bereiken en jezelf verder te ontwikkelen. Onze medewerkers zijn van grote waarde, daarom doen we er alles aan om ze bevlogen en energiek te houden.

Natuurlijk hebben we de arbeidsvoorwaarden goed geregeld. Dit betekent onder andere:

  • Werken in de grootste gemeente van Drenthe
  • Salaris tussen de € 3359 – 4811 Bruto p.m. schaal 9 conform Cao Gemeenten
  • 17,05% Individueel Keuze Budget (IKB) bovenop je bruto salaris
  • Een goede pensioenvoorziening bij ABP
  • Verschillende verlofregelingen
  • Collectieve ziektekostenverzekeringen
  • Inhoudelijke vrijheid om je werk uit te voeren 
  • Laptop en telefoon in bruikleen
  • Hybride werken met thuiswerkvergoeding
  • Een goede werk-privébalans
  • Een aantrekkelijke woon-werk omgeving

Wat breng je mee? 

  • Je beschikt bij voorkeur over een relevante HBO-opleiding op financieel gebied.
  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving betreffende diverse sociale uitkeringen, of je bent bereid je hierin te verdiepen.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring in het verwerken van financiële administraties.
  • Je beheerst Excel goed.
  • Je bent bekend met Key2financiën, CivSam en SAP, of dit is een pré.
  • Je hebt een collegiale instelling en werkt goed samen in een dynamische omgeving.
  • Je beschikt over de volgende belangrijke competenties: analytisch vermogen, leergierigheid, stressbestendigheid, kwaliteitsgerichtheid, nauwkeurigheid en resultaatgerichtheid.


Team

UVS bestaat uit drie clusters: Financiële Administratie, Debiteuren & Invordering en Uitkeringsverwerking. Samen voeren we de sociale uitkeringsadministratie uit voor de gemeenten Emmen, Borger-Odoorn en Coevorden (BOCE-gemeenten). Financiële Administratie verwerkt dagelijks betalingen en boekingen van uitkeringen (zoals Participatiewet, IOAW, IOAZ, BBZ, TOZO, energietoeslagen en leefgeld), stelt rapportages op, verzorgt kwartaalafrekeningen en ondersteunt bij landelijke verantwoording (Beeld van de Uitvoering en SiSa). Debiteuren & Invordering is verantwoordelijk voor het terugvorderen van onterecht verstrekte uitkeringen. We versturen aanmaningen, leggen derdenbeslag en beoordelen betalingsregelingen. Onderdeel hiervan zijn de taken rondom boetes bij schending van de inlichtingenplicht en verhaal, waarbij we onderzoeken of ex-partners financieel kunnen bijdragen. Uitkeringsverwerking berekent en betaalt uitkeringen, bijzondere bijstand en loonkostensubsidies, verwerkt inkomensopgaven en behandelt aanvragen voor minimaregelingen. Daarnaast beantwoorden we dagelijks uiteenlopende vragen van klanten, ketenpartners en collega’s. UVS is daarmee een betrouwbare, deskundige en klantgerichte schakel binnen het sociaal domein.

Wil je meer informatie over deze functie? 

Neem dan contact op met Maaike Huisman (teamleider UVS), via het algemene telefoonnummer: 14 0591

Heb je interesse?

Ben je enthousiast over deze functie? Richt je brief en curriculum vitae aan Maaike Huisman en solliciteer vóór 29 april 2025. Uiterlijk 2 mei hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken staan gepland op dinsdagmiddag 6 mei 2025.

Locatie
Emmen
Adres
Vreding 5, 7811AP, Emmen
Stad
Vreding 5, 7811AP, Emmen
Chat met een medewerker