Controleur openbare ruimte

Over de vacature

Openingsdatum
2 oktober 2025
Sluitingsdatum
16 oktober 2025
Uren per week
36
Salaris
€ 2805 - € 3980
Vakgebied
Openbare orde en veiligheid, Overig
Opleidingsniveau
MBO niveau 3, MBO niveau 4

Daarom werken bij Emmen!

Ons werk heeft impact op de samenleving om ons heen. We werken in een levendige gemeente met prachtige natuur, kenmerkende dorpen én een bruisend stadscentrum. Waar bedrijvigheid hand in hand gaat met rust, ruimte en natuur. Wat we voor ogen hebben is het creëren van een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving, waarin mensen zich thuis voelen en fijn wonen. Onze organisatie staat voor daadkracht, continue ontwikkeling en flexibiliteit. We werken in een grote organisatie met korte lijnen, met veel vertrouwen en iedereen krijgt de kans om zich volop te ontwikkelen. Ruim 1000 betrokken en loyale medewerkers staan klaar voor de meer dan 109.000 inwoners.

Wat ga je doen?

  • Je houdt toezicht op het gebruik van de openbare ruimte volgens de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en treedt waar nodig handhavend op.
  • Je controleert op naleving van diverse milieu- en verkeerswetten, milieuverordeningen en -voorschriften, en stelt indien nodig processen-verbaal op. 
  • Je handelt meldingen af en verstrekt informatie aan inwoners van de gemeente. De bijbehorende administratie verwerk je zelfstandig.
  • Je maakt deel uit van het team Toezicht en Handhaving, cluster BOA, en werkt als controleur openbare ruimte.
  • Je draagt actief bij aan een sterke samenwerking binnen het team.
  • Je krijgt de ruimte om je verder te ontwikkelen binnen het werkgebied van controleur openbare ruimte.

Wat bieden wij jou

Kom je bij ons werken, dan geven we je de ruimte om je doelen te bereiken en jezelf verder te ontwikkelen. Onze medewerkers zijn van grote waarde, daarom doen we er alles aan om ze bevlogen en energiek te houden. 

Natuurlijk hebben we de arbeidsvoorwaarden goed geregeld. Dit betekent onder andere: 

  • Werken in de grootste gemeente van Drenthe 
  • Een dynamische werkomgeving met maatschappelijke impact 
  • Ruimte voor eigen inbreng en persoonlijke ontwikkeling 
  • Salaris tussen de €2805 en €3980 bruto p.m. schaal 7 conform Cao Gemeenten 
  • 17,05% Individueel Keuze Budget (IKB) boven op je brutosalaris 
  • Een goede pensioenvoorziening bij ABP 
  • Verschillende verlofregelingen 
  • Collectieve ziektekostenverzekeringen 
  • Inhoudelijke vrijheid om je werk uit te voeren  
  • Laptop en telefoon in bruikleen 
  • Hybride werken met thuiswerkvergoeding 
  • Een goede werk-privébalans 
  • Een aantrekkelijke woon-werk omgeving 

 Je begint met een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar, met de mogelijkheid tot een vast dienstverband bij goed functioneren. Als onderdeel van de selectieprocedure kan een assessment worden afgenomen.

Wat breng jij mee?

  • Je beschikt over een MBO-diploma in de richting van veiligheid, bijvoorbeeld Handhaver Toezicht en Veiligheid (HTV).
  • Je hebt een geldig HTV- en/of BOA-getuigschrift op zak.
  • Je houdt je BOA-bevoegdheid actueel door deel te nemen aan verplichte her- en bijscholing binnen het vakgebied.
  • Je staat open voor werken buiten reguliere kantooruren, zoals in de avond en het weekend.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal drie jaar relevante werkervaring.

Wil je meer informatie over de functie?  

Neem dan contact op met Jarno Potze via het algemene telefoonnummer van de gemeente Emmen: 14 0591.

Heb je interesse?

Zie jij jezelf als controleur openbare ruimte? Solliciteer dan direct! Stuur je motivatiebrief en cv uiterlijk 16 oktober 2025, gericht aan Jos Harms.

Locatie
Emmen
Adres
Vreding 5, 7811AP, Emmen
Stad
Vreding 5, 7811AP, Emmen
Chat met een medewerker