Servicepunt bodemdaling geopend

Inwoners en ondernemers uit de gemeente Emmen kunnen vanaf 7 maart 2022 gratis advies en informatie krijgen over funderingsproblematiek of schade door bodemdaling. Er was online al enige informatie beschikbaar over bodemdaling in Emmen. En u kon al schade melden, maar vanaf maandag 7 maart kunt u zowel online als in het gemeentehuis terecht bij het Servicepunt Bodemdaling. In het digitale Servicepunt op emmen.nl/bodemdaling vindt u bijvoorbeeld een stappenplan funderingsherstel en advies voor het selecteren van een geschikte aannemer. Op vrijdag 4 maart is het Servicepunt officieel geopend door de bestuurders van de betrokken overheden gemeente Emmen, provincie Drenthe, waterschap Vechtstromen en waterschap Hunze en Aa’s. Zij droegen symbolisch hun steentje bij aan de opbouw van het loket door samen met kubussen het loket op te bouwen. 

Dankzij het Servicepunt Bodemdaling hebben Emmenaren één aanspreekpunt voor alle vragen gerelateerd aan bodemdaling. De adviesmedewerker helpt u verder met uw vraag, ongeacht of de vraag bij de gemeente, het waterschap of de provincie thuishoort. Op die manier heeft u één aanspreekpunt als het gaat om bodemdaling. 

Contact

Het Servicepunt is 24/7 online bereikbaar voor informatie en advies en daarnaast telefonisch en op afspraak op werkdagen. Het Servicepunt Bodemdaling is gevestigd in het gemeentehuis in Emmen. Daarnaast worden wijklocaties ingezet voor afspraken en in te toekomst eventueel voor spreekuren en informatiebijeenkomsten. 

U kunt tijdens openingstijden een afspraak maken bij het Servicepunt Bodemdaling. Voor het maken van een afspraak, informatie of advies: bel 140591 of mail bodemdaling@emmen.nl. Uw contactpersoon is Margreet Bosman. Zij is vanaf de start betrokken geweest bij het project en kent de omgeving. Margreet geeft u graag advies of helpt u om met de juiste partijen in contact te komen. 

Chat met een medewerker