Klant Contact Centrum van de gemeente Emmen

Riool verstopt

Heeft u een klacht over het riool? Bijvoorbeeld omdat het riool verstopt is of stinkt? Als de oorzaak buiten uw erf ligt, meldt u dit bij de gemeente.

Beschrijving

Huiseigenaren zijn zelf verantwoordelijk voor het riool in huis tot en met de aansluiting op het gemeentelijke riool. De gemeente is verantwoordelijk voor de aanleg, het onderhoud en het beheer van het hoofdrioolstelsel. Heeft u problemen met het riool? Een loodgieter, rioolspecialist of ontstoppingsspecialist kan u hier meestal bij helpen. Als dit bedrijf vaststelt dat de verstopping buiten uw erf zit, dan kunt u dit doorgeven aan de gemeente. 

Aanvragen

Voordat u een klacht bij de gemeente meldt, heeft u eerst vastgesteld (of laten vaststellen) dat de oorzaak van de klacht buiten uw erf ligt.

Zo meldt u bij de gemeente een klacht over het riool:

  • U kunt uw rioolprobleem digitaal melden of telefonisch via 14 0591.
  • U meld de volgende gegevens:
    • uw naam en adres
    • wat voor soort klacht het is (verstopping, stank of verzakking)
    • hoe lang u de klacht al heeft
    • of uw buren dezelfde klacht hebben
    • eventuele foto’s en bouwtekeningen
    • een eventueel onderzoek of verklaring van een bedrijf dat uw klacht heeft onderzocht 

Meer informatie

Contact met de gemeente

Wij werken alleen op afspraak. Wilt u een afspraak maken? Of heeft u een vraag en kunt het antwoord niet vinden op deze website? Neem dan contact met ons op.

Telefoon 14 0591
E-mail Contactformulier
WhatsApp 0611198769
Adres Raadhuisplein 1, Emmen

Contact met de zwembaden

www.zwemmeninemmen.nl

Openingstijden gemeentehuis

Maandag 08.30 - 16.30 uur
Dinsdag 08.30 - 16.30 uur
Woensdag 08.30 - 16.30 uur
Donderdag 08.30 - 19.00 uur
Vrijdag 08.30 - 16.30 uur

Hoe beoordeelt u onze site?

Werk mee met ons tevredenheidsonderzoek. Vaker meedoen met onderzoeken? Meld u dan aan voor ons klantenpanel.

© 2022 Gemeente Emmen