Twee kinderen zittend in een bloemenveld

Nieuws over Kavels

Wachtlijst

Bent u geïnteresseerd in een gemeentelijke kavel en wilt u per mail op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de wachtlijst door te mailen naar kavelverkoop@emmen.nl.

Onderzoek nieuwe woningbouwkavels op diverse locaties

In de gemeente Emmen zijn op dit moment geen of weinig nieuwe woningbouwkavels beschikbaar en de vraag is nog altijd groot. De gemeente onderzoekt daarom of er nieuwe kavels toegevoegd kunnen worden.

Dat gebeurt voor de volgende locaties:

• Klazienaveen, (voormalig) AZC-terrein,
  • Emmer-Compascuum, nieuwbouwplan Koppelveenweg,
  • Zwartemeer, veld bij voetbalclub Zwartemeerse Boys,
  • Nieuw-Dordrecht, Kuipershof en Schepershof,
  • Schoonebeek en Barger-Compascuum, nog geen exacte locatie op het oog.

In totaal is de verwachting dat het gaat om tweehonderdvijftig tot driehonderdvijftig kavels. Door extra kavels toe te voegen, komt er meer doorstroming op de woningmarkt. Daardoor zijn er meer kansen voor bijvoorbeeld starters. Ook krijgen mensen de mogelijkheid om nieuw te bouwen in hun eigen dorp of wijk.

Het vervolg vervolgonderzoek is in volle gang. Daarna wordt besloten of er op deze locaties ook echt nieuwbouw kan komen. Om hoeveel en welk soort kavels het gaat, moet nog worden bepaald. Omwonenden worden betrokken bij deze vervolgstappen. Voor de meeste locaties is een bestemmingsplanwijziging nodig.

Meer informatie

Voor meer informatie, vragen of maatwerkadvies kunt u contact opnemen met Els Gernaat, accountmanager woningbouwkavels. U kunt een afspraak met haar maken door contact met ons op te nemen.