Twee kinderen zittend in een bloemenveld

Nieuws over Kavels

Wachtlijst

Bent u geïnteresseerd in een gemeentelijke kavel en wilt u per mail op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de wachtlijst door te mailen naar kavelverkoop@emmen.nl.

Onderzoek nieuwe woningbouwkavels op negen locaties

In de gemeente Emmen zijn op dit moment geen nieuwe woningbouwkavels beschikbaar en de vraag is nog altijd groot. Wij onderzoeken daarom of we nieuwe kavels kunnen toevoegen.

Dat doen we voor negen locaties:

• De Broekweg in Klazienaveen,
  • De Ringlaan in Nieuw-Amsterdam,
  • De Waide in Nieuw-Schoonebeek,
  • De Pienhoek in Schoonebeek,
  • De Trumanstraat in Veenoord,
  • De Ir. Biewengaweg in Weiteveen,
  • De Rietgors in de wijk Rietlanden,
  • De Veenkampen in Emmen centrum Oost
  • en Delftlanden.

In totaal gaat het om twee- tot vierhonderd kavels. Door extra kavels toe te voegen, zorgen we voor doorstroming op de woningmarkt. Daardoor zijn er meer kansen voor bijvoorbeeld starters. Ook bieden we hiermee mensen de mogelijkheid om nieuw te bouwen in hun eigen dorp of wijk.

In juni vorig jaar heeft de gemeenteraad van Emmen een motie aangenomen om een versnelling te maken met woningbouwprojecten en nieuwe kavels uit te geven. Daarna hebben we verschillende locaties bekeken, waarbij de negen locaties hierboven de meeste kansen bieden en het snelst te realiseren zijn.

We starten nu een vervolgonderzoek. Daarna besluiten we of op deze locaties ook echt nieuwbouw kan komen. Om hoeveel en welk soort kavels het gaat, moet nog worden bepaald. Omwonenden betrekken we bij deze vervolgstappen. Voor de meeste locaties is een bestemmingsplanwijziging nodig. De verwachting is dat de eerste kavels over één tot twee jaar in de verkoop kunnen.

Meer informatie

Voor meer informatie, vragen of maatwerkadvies kunt u contact opnemen met Els Gernaat, accountmanager woningbouwkavels. U kunt een afspraak met haar maken door contact met ons op te nemen.