Klant Contact Centrum van de gemeente Emmen

Kinderopvang op sociaal- medische indicatie

Heeft u binnen het gezin te maken met sociale, medische of ernstig psychische problemen? En wilt u uw kind(eren) naar de kinderopvang brengen? Dan kunt u een sociaal-medische indicatie aanvragen. De gemeente betaalt dan (tijdelijk) een deel van de kinderopvangkosten.

Een sociaal-medische indicatie geeft uw kind(eren) de mogelijkheid een paar dagen per week naar de kinderopvang te gaan. Ouders worden tijdelijk ontlast en kinderen krijgen de kans om zich zo goed mogelijk te ontwikkelen.

U vraagt een sociaal-medische indicatie aan door:

• Vul het digitale aanvraagformulier in
  • Onderteken het aanvraagformulier
  • Stuur het formulier op naar:

Gemeente Emmen
Afdeling Inkomen Team UVS
Antwoordnummer 334
7800 WB Emmen

Stuur voor elk kind de offerte van de kinderopvangorganisatie en uw loonstroken mee.

U komt mogelijk in aanmerking voor een sociaal-medische indicatie als:

• er sprake is van sociaal/medische gezinsproblematiek
  • uw kind bij u staat ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie (GBA) van Emmen
  • u niet in aanmerking komt voor kinderopvangtoeslag.

Hoe lang gaat het duren?

De gemeente beslist binnen 8 weken na ontvangst of u recht heeft op de tegemoetkoming. U ontvangt hierover een brief. In de brief staat ook hoe lang u de bijdrage krijgt.

Contact

Heeft u vragen? Bel naar 14 0591. U kunt iedere werkdag tussen 8.00 en 17.00 uur contact met ons opnemen. U kunt ook een e-mail sturen naar gemeente@emmen.nl.

Formulieren