Tekstalternatief video Stagiairs en gemeente Emmen, een goed match

In deze video vertellen stagiairs van gemeente Emmen, hoe zij hun stage hebben ervaren.

In rood, logo Gemeente Emmen, een waardevolle ervaring

VOICE-OVER: "De gemeente Emmen heeft meer dan honderdduizend inwoners. Daarmee is het de grootste gemeente van Drenthe. Met een oppervlakte van ongeveer 350 vierkante kilometer is Emmen de vijfde gemeente van Nederland. Emmen heeft de grootste industrie-concentratie van Noord-Nederland. De gemeente Emmen is de dienstverlener van alle burgers en ondernemers in de regio.
De gemeente Emmen wil een slagvaardige organisatie zijn en heeft daarbij jouw hulp nodig. Samen met ongeveer duizend bevlogen medewerkers, maak jij onze ambities waar. Dit doe je altijd samen met een ervaren begeleider. Zo ontwikkel jij je op je vakgebied en krijgt de gemeente Emmen een frisse blik van buitenaf. "

VERENA: "Ik ben Verena Ottens. ik ben 18 jaar. Doe de opleiding directie-secretaresse/managementassistent op het Drents college."

MICHELLE: "Ik ben Michelle Mazenier. Ik ben 24 jaar oud en ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle"

RIK: "Ik ben Rik Engberts. Ik ben 22 jaar en volg de opleiding commerciële economie aan "De Stenden Hogeschool" in Emmen."

LISA: "Mijn naam is Lisa Kamstra. Ik ben 17 jaar oud. Ik zit in het tweede jaar van de opleiding;Handhaving, Toezicht en Veiligheid, op het Alfa college.

MICHELLE: "Ik begeleid jongeren van 18 tot 27 jaar die een bijstandsuitkering hebben aangevraagd bij het vinden van werk, school of hulpverlening. Het is een hele uitdagende plek, jongeren een hele leuke doelgroep en de werksfeer hier is, ja, gewoon super"

RIK: "Ik ben nu net twee weken begonnen en mijn opdracht is om onderzoek te doen hoe de gemeente Emmen zorginstellingen kan overtuigen om zich hier in Emmen te gaan vestigen."

(PIEPJES)

Lisa checkt auto's

LISA: "Ik heb zelf gekozen om hier stage te lopen en ik was gewoon heel erg benieuwd wat ze hier in de praktijk gingen doen en dat wou ik ervaren."

MICHELLE: "De gemeente organiseert de stagedagen hierbij ontmoeten we elkaar, dus we kunnen leren van elkaar, maar we kunnen ook dingen met elkaar delen. Waar lopen we tegenaan of wat gaat juist heel erg goed en dat stimuleert heel erg in het leerproces."

LISA: "Het past ook heel erg bij mijn opleiding, want als ik mijn opleiding klaar heb, dan kan ik eigenlijk hetzelfde werken bij de gemeente en doe ik dit beroep. En ik vind het gewoon heel erg leuk, om met mensen om te gaan en ja , het spreekt me heel erg aan."

JOEP: "Ik ben Joep Rink. Ik ben 23 jaar.Ik heb recentelijk mijn opleiding bedrijfseconomie afgerond aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Sindsdien ben ik weer inhuur hier op de gemeente Emmen. Ik zal de gemeente aanraden als stageplaats, tenminste, ik heb hier veel geleerd tijdens mijn periode hier en daarnaast heb ik de mogelijkheid natuurlijk gehad om toch werkervaring hier op te doen. Dus ; ja, het is een leuke organisatie.Dus ik raad het zeer zeker aan, ja."

VOICE-OVER: "Nieuwsgierig? Solliciteer en ontwikkel je talent. Kijk voor alle vacatures op Vooruit in Drenthe punt NL."