eHerkenning
Heeft u een bedrijf of bent u een organisatie en wilt u zich online kunnen identificeren? Vraag dan eHerkenning aan bij een erkende leverancier.
Beschrijving
eHerkenning is een middel voor bedrijven of organisaties om zich veilig online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere gemeentes en de Belastingdienst. Zo kunt u als bedrijf eenvoudig online zaken regelen met de overheid.
Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden.
U kunt met eHerkenning bijvoorbeeld online:
- een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen
- een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel
- een melding doen of vergunning aanvragen via het Omgevingsloket
Voor toegang tot de online dienstverlening van de gemeente Emmen, heeft u minimaal betrouwbaarheidsniveau EH2 nodig.
eHerkenning vraagt u niet aan bij de gemeente, maar bij een leverancier.
Ga voor meer informatie naar www.eherkenning.nl.
Aanvragen
Zo vraagt u eHerkenning aan:
- U volgt het stappenplan op de website van eHerkenning. Op deze website vindt u ook bij welke erkende leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen en met welk betrouwbaarheidsniveau.
- U vraagt eHerkenning aan bij de leverancier van uw keuze.
- U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.
Voorwaarden
De voorwaarde voor het aanvragen van eHerkenning is:
- Uw bedrijf of organisatie staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
Kosten
De kosten om aan te sluiten op eHerkenning variëren per leverancier en per betrouwbaarheidsniveau.
U betaalt in principe voor de aansluiting die de eHerkenning-makelaar voor u realiseert. Daarbij komen de jaarlijkse abonnementskosten en het functioneel beheer van uw eigen applicatie. Andere aanvullende wensen kunt u aangeven bij uw eHerkenning-makelaar. De prijzen variëren per makelaar. Neem vrijblijvend contact op met de makelaar van eHerkenning om een offerte aan te vragen.
Bekijk voor alle kosten het leveranciersoverzicht en hun tarieven.
Met eHerkenning kan wellicht ook een kostenbesparing gerealiseerd worden. U gebruikt namelijk het standaard inlogsysteem voor al uw diensten. Beheer en doorontwikkeling worden u uit handen genomen. U hoeft zelf ook geen inlogaccounts uit te geven en zelf te beheren.