eHerkenning
Beschrijving
eHerkenning is een middel voor bedrijven om zich veilig online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere de overheid. Zo kunt u als bedrijf eenvoudig online zaken regelen.
Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden.
U kunt met eHerkenning bijvoorbeeld online:
- een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen
- een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel
- een melding doen of vergunning aanvragen via Omgevingsloket online
Ga voor meer informatie naar www.eherkenning.nl.
Na 1 juli 2021 kunt u niet meer inloggen met betrouwbaarheidsniveau EH1. U heeft minimaal betrouwbaarheidsniveau EH2 nodig. Neem contact op met uw leverancier voor vragen.
Aanvragen
Zo vraagt u eHerkenning aan:
- U volgt het stappenplan op de website van eHerkenning. Op deze website vindt u ook bij welke erkende leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen.
- U vraagt eHerkenning aan bij de leverancier van uw keuze.
- U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.
Voorwaarden
De voorwaarde voor het aanvragen van eHerkenning is:
- Uw onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Kosten
De kosten om aan te sluiten op E-Herkenning variëren per makelaar en per betrouwbaarheidsniveau.
U betaalt in principe voor de aansluiting die de eHerkenningsmakelaar voor u realiseert. Daarbij komen de jaarlijkse abonnementskosten en het functioneel beheer van uw eigen applicatie. Andere aanvullende wensen kunt u aangeven bij uw eHerkenningsmakelaar. De prijzen variëren per makelaar. Neem vrijblijvend contact op met de makelaar van E-herkenning om een offerte aan te vragen.
Bekijk voor alle kosten het leveranciersoverzicht en hun tarieven.
Met eHerkenning kan wellicht ook een kostenbesparing gerealiseerd worden. U gebruikt namelijk het standaard inlogsysteem voor al uw diensten. Beheer en doorontwikkeling worden u uit handen genomen. U hoeft zelf ook geen inlogaccounts uit te geven en zelf te beheren.