Dit mag u van ons verwachten

Als gemeente vinden wij het belangrijk dat inwoners en organisaties tevreden zijn over de manier waarop zij geholpen zijn met hun vraag. Wij luisteren goed naar u en nemen u en uw vraag serieus. Wij spreken u op een vriendelijke manier aan en zorgen voor een snelle en zorgvuldige afhandeling. Hierbij maken wij duidelijke afspraken, zodat u weet wat u wanneer van ons kunt verwachten. Wat wij met u afspreken, schrijven we op. Dit kunt u mee lezen door met uw DigiD in te loggen op Mijn Loket.

Reactietijd

Wanneer u de gemeente een vraag stelt, kunnen wij niet altijd direct een passend antwoord geven. Omdat wij het belangrijk vinden dat u weet waar u aan toe bent en niet al te lang hoeft te wachten op een reactie, hebben wij de volgende afspraken gemaakt:

• Vragen- en reactieformulier: als u via de website het vragen- en reactieformulier invult, krijgt u binnen 5 werkdagen een reactie. Lukt ons dit niet? Dan laten wij u weten wanneer u wel antwoord krijgt.
  • Sociale media: vragen die u via Facebook, Twitter of Instagram stelt, beantwoorden wij tijdens openingstijden binnen 2 uur. Dit kan het antwoord op uw vraag zijn, maar ook een reactie wanneer u een antwoord van ons kunt verwachten.
  • Whatsapp: vragen en meldingen die u via Whatsapp (06-111 987 69) stuurt, pakken we tijdens openingstijden binnen 2 uur op. Als we nog geen antwoord kunnen geven, dan laten wij u weten wanneer u wel antwoord krijgt.
  • Post: wij beantwoorden uw brief binnen 5 werkdagen na ontvangst. Lukt het ons niet om direct antwoord te geven, dan laten wij u weten wanneer u wel antwoord krijgt.

Afspraak

Voor bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort, rijbewijs of vergunning kunt u naar één van de balies van het gemeentehuis in de gemeente Emmen. Wij werken op afspraak. Hierdoor kunnen wij u sneller helpen. Een afspraak kunt u op 3 manieren maken:

• Digitaal
  • Per telefoon via het nummer 14 0591
  • Persoonlijk aan de balies

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over de manier waarop u door de gemeente Emmen geholpen bent? Dan horen wij dit graag zo snel mogelijk. U kunt ons bellen via het nummer 14 0591.