Klant Contact Centrum van de gemeente Emmen

Auto wegslepen bij fout parkeren

De gemeente mag uw auto (laten) wegslepen als u fout geparkeerd staat. Wilt u uw weggesleepte auto ophalen? Neem contact op met de gemeente.

De gemeente mag uw auto weg (laten) slepen als uw voertuig fout geparkeerd staat of voor overlast en gevaarlijke situaties zorgt. Als uw auto is weggesleept, kunt u deze ophalen.

Waar is uw voertuig nu?

Weggesleepte voertuigen worden naar het bewaarterrein van Auto- en Bergingsbedrijf Koolen gebracht. Het bewaarterrein is geopend van maandag tot en met zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur. Buiten de openingstijden na telefonisch overleg.

U kunt contact opnemen met wegsleepbedrijf Auto- en Bergingsbedrijf Koolen om te vragen of uw auto daar staat. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoonnummer: 0591-635728 .

Wegsleepschade?

Als u vindt dat uw voertuig is beschadigd door het wegslepen, dan moet u de schade direct melden aan het wegsleepbedrijf Auto- en Bergingsbedrijf Koolen.

Zo kunt u uw auto ophalen nadat deze is weggesleept:

• Neem contact op met de gemeente. Zij laten u weten waar uw auto is.
  • Neem bij het ophalen uw geldige identiteitsbewijs mee.

U moet bij het ophalen van het voertuig direct de kosten betalen. U kunt betalen met contant geld en/of een pinpas.

Wanneer de eigenaar van het voertuig niet binnen 48 uur reageert, stuurt de gemeente een brief aan de eigenaar. De kosten van het bewaren lopen in de tussentijd door.

De gemeente mag uw auto wegslepen onder deze voorwaarden:

• Uw auto staat geparkeerd op een plek waar werkzaamheden zijn. Werkzaamheden staan altijd op een bord aangegeven.
  • Uw auto staat zonder gehandicaptenparkeerkaart geparkeerd op een gehandicaptenparkeerplaats.
  • Uw auto staat geparkeerd voor een in- of uitrit.
  • Uw auto staat zo geparkeerd dat er overlast of gevaar is voor de omgeving.

Voorrijkosten : € 120,95

Wegsleepkosten : € 223,45

Bewaarloon : € 15,35 per 24 uur of gedeelte daarvan.