Aquasporten in De Slagen

Houd je van water en wil je in beweging komen? Zwembad De Slagen heeft verschillende groepslessen in het water. Leuk, uniek en heel gezond! Je werkt aan je conditie, spierkracht en stimuleert vetverbranding. Sporten in het water is net zo intensief (en soms zelfs zwaarder) als sporten in een zaal. Je gewrichten worden alleen minder belast. Daarnaast is het ook nog eens superleuk! Ben je aan het revalideren? Ook dan zijn aquasporten de perfecte manier om je kracht weer terug te krijgen. Je kunt op elk niveau sporten in het water! 

Hieronder vind je al onze aquasporten. Doe je mee? Of kom je een keer kijken? 

Trimzwemmen

Zwem jij het liefst op jezelf? Bij zwembad De Slagen zwem je in je eigen tijd en op je eigen tempo. Banenzwemmen is ideaal als je zonder begeleiding wilt zwemmen. Je werkt aan je spierkracht en uithoudingsvermogen. Heel goed voor je gezondheid!

AquaJoggen 

Joggen in het water! Met een wetbelt om ren je in het water. Door de weerstand moeten je spieren extra hard werken. En in vergelijking met ‘gewoon’ joggen is de kans op blessures in het water nihil. Ook bij revalidatie is AquaJoggen een goede manier om verantwoord en gezond te trainen aan jouw uithoudingsvermogen.

Meer bewegen voor ouderen

Tijdens de les meer bewegen voor ouderen (MBVO) worden verschillende spiergroepen gestimuleerd. Tijdens de 30 minuten durende les worden er oefeningen op muziek in middelhoog water gedaan. Net als bij AquaJoggen kunnen met behulp van attributen de oefeningen zwaarder en lichter gemaakt worden. Naast de inspanning is er voldoende tijd om gezellig samen met anderen een baantje te zwemmen. De lessen zijn geschikt voor iedereen, omdat een zwemdiploma niet noodzakelijk is.

Therapeutisch (trim)zwemmen 

Therapeutisch (trim)zwemmen is zwemmen onder begeleiding van ons deskundige badpersoneel. Bent je (ex) hartpatiënt, heb je fibromyalgie of reumatische klachten, last van rug- of nekklachten, reuma, cara of Bechterew dan zou therapeutisch (trim)zwemmen goed kunnen aansluiten. 
De lessen lopen uiteen van banen zwemmen in verschillende snelheden, oefeningen in het water, (soms met behulp van verschillende materialen) tot bewegingsvormen op muziek. Ons personeel begeleid je zodat je je niet te veel, maar ook niet te weinig inspant. Ruimte dus om op je eigen niveau te bewegen. Tot slot, niet alleen het lichamelijke aspect is belangrijk, maar ook het sociale aspect: lekker samen in beweging!