Dit mag u van ons verwachten

De gemeente Emmen vindt het belangrijk dat onze inwoners en organisaties tevreden zijn over de manier waarop zij geholpen zijn met hun vraag. Wij luisteren goed naar u en nemen u en uw vraag serieus. Wij spreken u op een vriendelijke manier aan en zorgen voor een snelle en zorgvuldige afhandeling. Hierbij maken wij duidelijke afspaken zodat u weet wat u wanneer van ons kunt verwachten. Wat wij met u afspreken, schrijven we op. Dit kunt u mee lezen door met uw DigiD in te loggen op Mijn Loket.

Reactietijd

Wanneer u de gemeente een vraag stelt is het niet altijd mogelijk om direct een passend antwoord te geven. Omdat wij het belangrijk vinden dat u weet waar u aan toe bent en niet al te lang hoeft te wachten op een reactie hebben wij de volgende afspraken gemaakt:

  • Vragen- en reactieformulier: wanneer u via de website een vragen- en reactieformulier invult krijgt u binnen 5 werkdagen een reactie. Lukt ons dit niet? Dan laten wij u weten wanneer u wel antwoord krijgt;
  • Sociale media: vragen die via Facebook of Twitter gesteld worden beantwoorden wij tijdens openingstijden binnen 2 uur. Dit kan het antwoord op uw vraag zijn, maar ook een uitleg wanneer u een antwoord van ons kunt verwachten;
  • Whatsapp: vragen en meldingen die u via Whatsapp (06-111 987 69) instuurt pakken we tijdens openingstijden binnen 2 uur op. Wanneer wij nog geen antwoord kunnen geven laten wij weten wanneer u een antwoord van ons kunt verwachten;
  • Post: wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst beantwoord. Lukt het ons niet om direct antwoord te geven, dan laten wij u weten wanneer u wel antwoord krijgt.

Afspraak

Voor bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort, rijbewijs of vergunning kunt u naar één van de balies van de gemeentewinkels in de gemeente Emmen. Wij werken op afspraak. Hierdoor kunnen wij u sneller helpen. Een afspraak kunt u op 3 manieren maken:

  1. Online
  2. Per telefoon via het nummer 14 0591
  3. Persoonlijk aan de balies.

Naast het bellen, mailen of contact zoeken via bijvoorbeeld de website is het ook mogelijk om een van onze gemeentewinkels te bezoeken. Voor informatie kunt u tijdens openingstijden binnen lopen. Wilt u meer privacy voor uw gesprek? Dan is een gesprek in één van de spreekkamers mogelijk. Bent u minder valide en fysiek niet in staat om naar de gemeente te komen? In sommige gevallen kan een medewerker van de gemeente naar u toekomen. Bijvoorbeeld voor de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart. Wilt u hier gebruik van maken? Ook dan kunt u ons bellen om een afspraak te maken waarbij u dit aangeeft.

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over de manier waarop u door de gemeente Emmen geholpen bent? Dan horen wij dit graag zo snel mogelijk. U kunt ons bellen via het nummmer 14 0591