Beleidsmedewerker Beheer Openbare Ruimte

Over de vacature

Openingsdatum
28 mei 2024
Sluitingsdatum
16 juni 2024
Uren per week
28-32
Salaris
€ 4211 - € 5997
Salarisschaal
11
Vakgebied
Ruimtelijke ordening/milieu
Opleidingsniveau
HBO

Beleidsmedewerker Beheer Openbare Ruimte

28-32 uur – max € 5.997,- bruto p.m.

Krijg jij energie van het maken van beleid voor diverse vraagstukken in de openbare ruimte? Ben jij van nature iemand die de samenwerking zoekt en makkelijk contacten legt? En weet jij anderen enthousiast te krijgen voor jouw ideeën? Wil je daarnaast bijdragen aan de ontwikkeling van één van de vier grootste gemeenten van Noord-Nederland?

Dan hebben wij een leuke uitdaging voor jou! 

Daarom werken bij Emmen!

Ons werk heeft impact op de samenleving om ons heen. We werken in een levendige gemeente met prachtige natuur, kenmerkende dorpen én een bruisend stadscentrum. Waar bedrijvigheid hand in hand gaat met rust, ruimte en natuur. Wat we voor ogen hebben is het creëren van een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving, waarin mensen zich thuis voelen en fijn wonen. Onze organisatie staat voor daadkracht, wendbaarheid en flexibiliteit. We werken in een grote organisatie met korte lijnen, met veel vertrouwen en iedereen krijgt de kans om zich volop te ontwikkelen. Ruim 1000 betrokken en loyale medewerkers staan klaar voor de meer dan 108.000 inwoners.  

Dit is wat je gaat doen

Als beleidsmedewerker maak je beleid op alle aspecten die spelen in het beheer van de openbare ruimte. Je hebt een coördinerende en trekkende rol voor ruimtelijk beleidsopgaven en bent verantwoordelijk voor de afstemming met diverse disciplines om gezamenlijk ook de opgave tot een goed einde te brengen. 

Je bereidt bestuurlijke afwegingen voor in de vorm van adviezen, memo’s en besluiten voor college en raad met betrekking tot wettelijke werkzaamheden en overige zaken op ruimtelijk gebied.  

Je adviseert proactief en reactief aan je collega’s, teamleider en bestuur.  

Je draagt team overstijgend bij aan en zorgt voor feedback bij de ontwikkeling van beleid, het opstellen van beleidsregels, de doorontwikkeling van de beleidsregels, rekening houdend met de uitvoering van het beheer van de openbare ruimte.  

Wat breng je mee?

  • Een relevante HBO opleiding en ervaring als beleidsmedewerker 
  • Affiniteit met openbare ruimtes (parkeren, openbaar groen, riolering en     

           civieltechnische kunstwerken) 

  • Je bent in staat om op een aansprekende manier onze inwoners te

            betrekken bij de opgaven 

  • Voldoende basiskennis om gelijk aan de slag te gaan, tegelijkertijd bieden wij ook de ruimte om in je functie te kunnen groeien 
  • Je bent breed inzetbaar 
  • Je bent enthousiast, kunt goed samenwerken en legt makkelijk contacten 

Wat bieden wij jou

Kom je bij ons werken, dan geven we je de ruimte om je doelen te bereiken en jezelf verder te ontwikkelen. Onze medewerkers zijn van grote waarde, daarom doen we er alles aan om ze bevlogen en energiek te houden. 

We hebben onze arbeidsvoorwaarden goed geregeld. Dit betekent onder andere: 

  • Werken in de grootste gemeente van Drenthe 
  • Salaris tussen de € 4.211,= - € 5.997,= bruto p.m. schaal 11 conform Cao Gemeenten 
  • 17,05% Individueel Keuze Budget (IKB) bovenop je bruto salaris 
  • Een goede pensioenvoorziening bij ABP 
  • Verschillende verlofregelingen 
  • Collectieve ziektekostenverzekeringen 
  • Inhoudelijke vrijheid om je werk uit te voeren  
  • Laptop en telefoon in bruikleen 
  • Hybride werken  
  • Een thuiswerkvergoeding 
  • Een goede werk-privébalans 
  • Een aantrekkelijke woon-werk omgeving 

Het team 

Team BOR (Beheer Openbare Ruimte) staat letterlijk voor het beheer van de openbare ruimte. Met ca. 35 collega’s legt het team veel verbindingen met de uitvoering, het beleid en wat de inwoners, EOP’s (Erkend Overleg Partners) en het college met elkaar willen bereiken in die openbare ruimte.  

Het team houdt zich bezig met het beheer van het openbare groen, de wegen en fietspaden, gemalen, riolering, civieltechnische kunstwerken (o.a. bruggen, fonteinen en sluizen), de aanleg van ondergrondse infrastructuur, verkeersomleidingen en verkeerstellingen, de werkvoorbereiding en financiële afhandeling van al deze aspecten.  

Daarnaast beheren en reguleren wij ook het parkeren en de afvalinzameling binnen de gemeente Emmen. En omdat we de gemeente graag schoon en leefbaar willen houden, coördineren wij ook het zwerfafval.  

Wil je meer informatie over deze functie? 

Neem dan contact op met Karel Niewold, teamleider BOR. Hij is bereikbaar via 14-0591. 

Heb je interesse?
Zie jij jezelf als beleidsmedewerker BOR? Wij zijn nieuwsgierig naar je reactie! Stuur je motivatie en curriculum vitae vóór 17 juni a.s. Je kunt je brief richten aan Karel Niewold. 

De gesprekken staan gepland op donderdag 20 juni en vinden plaats met een selectie en adviescommissie.  

Chat met een medewerker